CLATITE GAURITE

Am servit niste doamne cu clatite facute de mine, si una din ele imi zice, incearca sa inlocuesti o parte din lapte cu apa minerala gazoasa. Vei vedea ce efect vor avea, gustul nu se va schimba. Am asteptat prima ocazie si am facut . S-au copt aceste clatite intr-o ora 20 de minute la un foc mai mare ca de obicei. Am ramas foarte incantata... niste clatite gaurite pe toata suprafata lor , de parca erau tesute si foarte subtiri  si delicioase. Ma gandesc ce implutura , as putea sa folosesc , ca sa nu curga din ele.  


Ingrediente :


1 litru de lapte

500 ml de apa GAZOASA

8 oua

2  linguri de zahar

1.5  lingurita de sare fina

4 linguri de ulei ( de dorit de masline )

Sau 100 de unt topit ( caldut)

750 gr-800 gr. Faina

Vanilina dupa gust

Mod de preparare:

Prima conditie – toate ingredientele – sa fie aduse la temperatura camerei

Untr-un vas se toarna toate ouale, zaharul, sarea si se amesteca bine , se adauga jumatate de faina , se amesteca, se adauga jumate de lapte se amesteca, se adauga toata faina , tot laptele, apa gazoasa, untul topit sau uleiul si se amesteca cca 3-4 minute,pana  primim o compozitie omogena ,ca o smintina . Vezi foto. La dorinta adaugati putina vanilie.

Un moment util: daca preparati aluatul  cu oua de casa- aluatul  va primi compozitia de o culoare galbena frumoasa. Daca nu  aveti , va sfatui sa folositi colorantul ORANJ culinar- un picusor de colorant dizolvati cu apa sau o lingura de lapte si turnati in compozitia pt clatite ,amestecati bine.

Lasati sa se odixneasca aluatul pt prepaprarea clatitelor – cca30 minute. E posibil , ca se va ingrosa putin , se umfla faina ( totul depinde de calitatea ei ) , amestecati cam 50 ml de apa calduta si lasati pe vre-o 10 minute sa se odixneasca . Este necesar ,ca grasimea laptelui sa fie mare.

Urmariti DESCRIEREA recetei si pozele  .Prepararea clatitelor. Pas cu pas

maine am sa scriu numarul aproximativ din clatite .
Din cantitatea aceasta de  ingredinete au iesitn - 45 de clatite, dar aveti in vedere , ca le-am facut foarte subtiri.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...