TORT "NAPOLEON" (2)

In legatura cu aceea , ca aceasta reteta de tort este cea mai vizitata de pe blog am expus 
Asa , sper sa va fie util , reteta expusa din nou.




Ingrediente :
  • 200 gr de margarina cu procent mare de grasime  
  • 1 ou  
  • apa calduta - 1 cana  
  • 3.0 - 3,5 pahare de faina ( 250 ml volumul paharului )  
  • 1 lingura mare de ulei  
  • 1 lingura de otet de masa  
  • 1 lingurita de zahar fara virf
  • 1 lingurita de sare fara virf
pentru crema :
  • 1.5 l de lapte gras
  • 8 oua mijlocii
  • 2 pahare (200 gr) zahar ( depinde de dulceata lui)
  • 4 linguri cu varf de faina
  • vanilie
  • sucul unei lamai
  • 300 gr de unt 
MOD DE PREPARARE :
Aici am postat o receta de tort NAPOLEON (1),
http://anishoara.blogspot.com/2009/12/blog-post_25.html
unde aluatul in foi este preparat dupa o metoda rapida.

Acum voi descrie reteta de preparare a foilor in foi de tort dupa urmatoarea metoda : http://anishoara.blogspot.com/2009/12/prepararea-aluatului-in-foi.html
acest aluat se prepara din timp si se lasa la frigider pentru mai mult timp.

Va rog foarte mult sa atrageti atentia la margarina sau untul, care il cumparati,la procentul de grasime - 80-82 %, daca nu gasiti, folositi margarina amestecata untura sau untura curata de porc. Urmariti receta de preparare a aluatului in foi.
Se obtin 4 blaturi in foi de marimea tavii, care se coc la temperatura de 200-220 timp de 20 minute pana se rumenesc in tava , nu pe dosul tavei. veti primi foile foarte crocante .
   
Prepararea cremei :
Se fierbe tot laptele si se lasa la racit pina la ajunge la o stare calduta.
Intre timp se bat bine ouale cu zaharul, faina, se adauga un pahar de lapte caldut, se amesteca, apoi se adauga restul de lapte si se pune la fiert .
Se poate prepara crema prin fierbere la bain mare sau prin fierbere directa pe aragaz.
Eu prefer sa pun cratita pe foc si sa fierb crema. La inceput se fierbe vreo 4-5 minute la un foc mai maricel, amestecind continuu cu o lingura de lemn, apoi se da focul incet si se amesteca repede inca vreo 10 minute pina se ingroasa.

   Se opreste focul imediat si se da crema la o parte si se lasa la racit. Dar vreau sa va atrag atentia ca e necesar din cind in cind sa amestecati in ea pentru ca prinde o pojgita deasupra. 
In timpul acesta, intr-un vas separat se bate untul cu vanilia si treptat se adauga crema din lapte putin calduta si cu sucul unei lamai ( dupa gust). Totul se bate bine pina se obtine o compozitie omogena. Se lasa crema la racit in frigider.
  
Pe un platou mare se asambleaza tortul. Se pune cite o foaie coapta si frageda si se unge atent CU PUTINA crema pe toata suprafata foii. Se procedeaza la fel pina se ung toate foile de tort.

Cu crema ramasa se unge tortul pe lateral si deasupra. Separat, se maruntesc resturile de foi si se presara bine tortul de jur imprejur.
Aceasta tort nu se decoreraza. El este recunoscut sub aceasta denumire, " NAPOLEON ", prin aranjamentul pe care-l vedeti in fotografie.
De la inceput tortul este inalt, apoi cu timpul foile se inmoaie si scade din inaltime cam 8 cm. Nu folosesc crema multa si abundenta la ungerea fiecarei foi deoarece nu se mai simte bine gustul crocant al foilor din tort.

 Eu prefer acesta varianta mai mult.
Eu am descris metoda cea mai usoara si rapida de preparare a acestui tort, dar cine cunoaste metoda de baza a prepararii aluatului in foi stie cit lucru si cit timp se depune pentru prepararea aluatului in foi. Si rezultatul nu va fi mai bun si mai gustos decit cel pe care l-am expus acum in reteta.
  
Foarte multe femei au preparat dupa aceasta receta torta si au ramas multamite de rezultatul primit.

13 comentarii:

  1. Foarte interesant acest tort Anisoara,felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc Liza. ma scuzi dar nu am vazut mesajul tau.

    RăspundețiȘtergere
  3. este gustos l-am incercat merita

    RăspundețiȘtergere
  4. Aluatul in foi, care-mi iesise prea moale pt cornulete, dar pe care totusi l-am congelat in speranta ca-mi vine vreo idee ulterior, si-a gasit primenirea. A devenit tort 'Napoleon' :) Mamei nu-i vine sa creada ca am atins asemenea culmi culinare :) Mersi frumos pt reteta detaliata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Zambesc cu lacrimi in ochi. Stii, la ce ma gandesc in aceste momente- am lucrat un an din greu in acest blog- dar stiu , ca Lenuta, Tu- Svetlana si baiatul meu- ati indragit bucataria, si stiu, ca o sa iesiti cu succes din orice situatie si o sa faceti placere la cei dragi- si nu in ultimul rand - o sa mancati SANATOS . Stii , ce mi-a spus baiatul meu la telefon o ora in urma - mamica , cand imi vin prietenii la mine si cand le fac cate o friptura , ling si degetele si coatele. Duminica trecuta am facut 3 gaini pe sticla , unse cu maioneza si la aburi de bere . Nici nu vreau sa commentez , ce a fost.Lenuta imi spune , ca trebuie sa ascund mancarea pe la vecina, pentru ca nu mai gasesc nimic pana dimineata- tot imi mananca sotul -austriac.
    Acum eu stiu , ca nu am lucrat degeaba . Ca o sa-ti aduci aminte mereu de mine , si o sa-mi spui multumesc in suflet. Dar eu am sa-l sim de fiecare data. Dar stii , de ce ma rad din nou- astazi toata ziua imi spun, e necesar sa prepar tortul Napoleon- si sa fac toate pozele pas cu pas. Cred , ca ai inteles. Iti multumesc , puiule .

    RăspundețiȘtergere
  6. Descoperirea blogului dvs. a fost o intamplare foarte norocoasa pt mine. Imi place cum scrieti, cum dezvaluiti micile secrete, imi plac bucatele pe care le prezentati. Sunt 'de-ale noastre', bucate moldovenesti, pe care vreau sa invat sa le prepar gustos, ca sa-mi alint familia si prietenii. N-ati lucrat degeaba, pt mine blogul dvs. este principala carte de bucate. Lucru pentru care va multumesc inca o data :)
    Apropo, prietena mea din Mexic m-a rugat sa-i fac vineri un master-class la pregatirea placintelor ('Placintele bunicii dvs.'). N-a mai vazut sau gustat asa ceva si vrea sa invete si ea sa le faca. Asa ca lucrurile/retetele bune se transmit mai departe :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna! astfel de tort ne facea mama acasa la orce sarbatoare este fffffoarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte gustos mmmmmmmmmmmmmmmmm

    RăspundețiȘtergere
  9. bravo..foarTe
    guStoSs..!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. pare gustos,trebuie de fakut.....

    RăspundețiȘtergere
  11. foile pot sa fie si din comert?

    RăspundețiȘtergere
  12. de ce scrieti peste tot RECETA ?????????????????????????? ce e aia??????????? RETETA e cuvantul corect, ca sa nu mai mentionez si faptul ca faceti nepermis de multe greseli gramaticale. obosesc citind ... sper ca la gatit stati cu adevarat BINE ! succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu va suparati, as vrea sa stiu unde pot gasi preparat acest tort ??? Am cautat dar in majoritatea cofetariilor, in laborator nici vorba sa pregateasca asa ceva. Multumesc !!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...