Clatite in ajur

 
De cand am preparat clatite gaurite , pe baza de apa minerala gazoasa, si cineva mi-a spus, ca ea tot prepara, dar nu se primesc gaurite, am zis, ca
e necesar sa inteleg , care este secretul , ca se primesc clatitele , de parca sunt tesute  , impletite, cu o multime de gauri?
Si am reusit... sa gasesc SECRETUL .
este diferenta de temperatura- dintre tigaia  incalzita si aluatul de clatite



 Ingredientele folosite :
9 oua
550 ml de lapte gras
550 ml de apa pura
80 gr de unt topit
550 gr de faina de calitate superioara
o lingurit rasa de sare
zahar nu am adaugat
o lingurita de ulei
tigaie speciala pt clatite cu fundul gros si drept

Mod de preparare:

Se mixeaza ouale,sarea, pe rand se adauga 1/3 din faina, peurma o 1/3 din laptele, amestecat cu apa, iar faina,lapte, faina, lapte, faina. Se mixeaza foarte bine. Untul se  topeste  si se  adauga putin caldut , nu fierbinte. Se lasa alautul sa se odixneasca circa 30 minute.


Tigaia se incalzeste la un foc mare .Dupa ce s-a incalzit bine ,se adauga o lingura de ulei, si se repartizeaza pe toata suprafata tigaei. Surplusul  de ulei se rastoarna intr-o farfurioara. Focul se scade la temperatura ... - ca sa fiu inteleasa corect - din  6 despartituri maxime , care erau la aragaz, s-au copt clatitele la temperatura de 5 despartituri. Adica, temperatura a fost destul de mare. Aluatul se toarna in tigaie , cu polonicul  si se coace timp de 25-30 secunde pe o parte, si 5-10 secunde , pe cealalta  parte.
Din aceasta proportie de aluat s-au copt 37 de clatite. In timpul coacerii nu s-a mai uns tigaia cu ulei, numai prima data. Adica grasimea untului topit, care a fost adaugata in aluat, a fost suficienta pentru acest aluat.

 Cu toate ca, la gust au fost mai uscative, ca clatitele , care le coc eu deobicei, si care au fost coapte din aluatul cu apa gazoasa.   Rezulta ca, data viitoare am sa maresc cantitatea de unt topit pentru acest aluat.
Sau am sa folosesc  alta metoda- in timpul coacerii clatitelor, fiecare clatita coapta, scoasa din tigaie se unge cu o bucatica de unt.

Vreau sa va spun , ca in viata mea am copt o sumedenie de clatite. Am preparat si aluaturi de clatite cu bicarbonat de sodiu,  am inlocuit laptele cu chefir, prin diferite metode. Dar am inteles un moment pentru mine, si am ascultat parerea celor , care au mancat clatitele , preparate de mine .

Cele mai gustoase clatite, care se topesc in gura, nu se simte gustul de faina, sau aluat, sunt usurele la gust- sunt din aluatul de baza , care l-am descris  PAS CU PAS, aici, adica cantitatea mai mare de oua, acopera gustul specific al fainei in clatitele preparate.
Si al doilea moment, care rezulta din ultima receta expusa- daca aluatul este la o temperatura mai  rece, nu foarte rece, si tigaia este incalzita aproape de temperatura maxima a aragazului , si mentinuta pe tot parcursul coacerii clatitelor , ele se vor coace cu aceste gauri , pe care le vedeti in prima imagine.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...