PREPARAREA ALUATULUI PENTRU PLACINTE RUFOASE



 Am revenit mai devreme din vacanta , si ma gandeam , cu ce sa va servesc, 
ceva foarte foarte gustos. 
 Acum,  pe aceste calduri e bine sa servim o bautura racoritoare , dar oricum zic eu, prepar aceasta bautura zilele urmatoare , dar ... astazi am hotarat sa va destainui o reteta , care am pastrat-o in taina mai mult de 30 de ani si nu doream sa ma impartasesc cu ea. O tineam , ca o comoara pentru mine pentru un moment deosebit. 
Dar cine servea din aceste placinte, ramanea pentru totdeauna incantat de acest gust , si spunea ca niciodata nu a mai mancat asa ceva. 

DE CE RUFOASE ?  asa le numea bunica mea , si asa va ramane  denumirea pentru totdeauna in amintirea mea.Pentru ca dupa coacere acest aluat se desface in sute de foite fine finute , cu un gust grozav. Placintelele  vor urma in urmatoarea reteta AICI



la prepararea aluatului se foloseste :
  • 3 linguri de smantana 
  • 3 linguri de untura curata de porc 
  • 3 lingurite  de otet alb de masa
  • 3 linguri de apa 
  • 3 galbenusuri si UN OU
  • 3 pahare pline de faina (masura de 250 ml)
  •  pentru a unge aluautul
  • 1 pahar de faina 
  • 1 pahar de untura sau 
  • 200 grame de margarina grasime mare 70 % si mai mult 



Toate ingredientele e necesar sa fie aduse la temperatura camerei. Se amesteca toate ingredientele indicate mai sus, intr-un vas si se framanta cu  mainele un aluat  , timp de 3-4 minute  Acest aluat se prepara foarte repede si foarte usor si se formeaza intr-o bila neteda  .
 La pipait este totodata  ferm , dar si molcut. Este de o dragoste mare sa lucrezi cu el, numai nu uitati , ca se lucreaza cu el mereu infainat pe masa de lucru.


Dupa framantarea lui rezulta un aluat cu greutatea de 750-800 de grame. El se imparte  in 9-10 parti egale. Se fac bilute si se lasa sa se odihneasca pe masa de lucru, cam 15 minute. E nevoie i sa inveliti aluatul cu un servetel de bucarie , nu pelicula.


Dupa ce s-a odixnit aluatul se  intinde cu ajutorul sucitorului  fiecare biluta in parte . 
Se unge usurel cu grasimea molcuta si se presoara faina deasupra ei  toata suprafata intinsa de aluat. Se ruleaza usurel  aluatul si se strange in forma de melc.  Procedam la fel cu toate bilutele de aluat.
Melcisorii formati se aranjeaza pe o farfurie plata ununl langa altul si se acopera cu pelicula. Se dau la frigider , la loc rece  ( nu congelator) pentru o ora.






Dupa o ora si mai mult ( la dorinta ) se scot melcisorii din aluat din frigider , se infaineaza usurel fiecare din el , si se turtesc usurel cu maina. Sunt gata de a le intinde si a forma placintele .
Pe parcursul anilor am incercar sa prepar acest aluat si pentru alte retete , dar el este scris pentru aceste placinte , care urmeaza in reteta urmatoare.


Acest aluat nu se intinde foarte foarte usor , cum v-am descris alte aluaturi ca puteti sa le intindeti si cu maina.  El se intinde numai cu sucitorul si cu putina atentie si rabdare. Pentru ca rezultatul finit va face  toate eforturile voastre.
 Vreau sa adaug , nu calculati caloriile,  pentru ca este un aluat destul de sec la gust, urmariti pozele de sus , foarte finuti si faramicios. se topeste in gura. 



9 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. MULTUMESC, ma bucur ca ti-a placut draga irina. Imi face placerea sa te cunosc. Cu drag, Anisoara

      Ștergere
  2. Ceva deosebit, o sa caut timp sa nu o trec cu vederea aceasta reteta minunata, chiar imi place si cred ca am si rabdarea necesara :))te pup :-*

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Anastasia! Tu vei deschide usa la aceasta reteta gustoasa si ma bucur mult, ca esti tanara si ambitioasa. Iti doresc spor la treaba. Te cuprind cu drag, Anisoara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am sa incerc si eu

      Ștergere
    2. Buna ANISOARA!!!Am facut numai o portie, de a vedea cum se primeste, am ramas foarte satisfacuta, dar data viitoare o sa incerc implutura cu curechi prajit, trebuie sa fie bun!!!!oricum aluatul mia placut enorm,de mult timp cautam asa tip de aluat ,dar nu mi se primea nici o data ferfenitos, drept ca e cam sostantioz, dar la copt se primeste sec , parca ar fi numai apa-faina . Mersi mult de receta!!!!

      Ștergere
    3. Salut Anisoara!!! Am facut placintelele si miau placut enorm, data viitoare vreau sa incerc cu varza proaspata prajita,sint curioasa sa vad daca se va primi. Vreau sa te intreb ,daca inainte de a le pune la cuptor le tii putin pe masa unse deja cu ou??E o receta buna, demult cautam acest tip de aluat, dar facind dupa diferite sfaturi nu mi se primeau nici o data ferfenitoase. Acum , URA, miau venit bine, le mincam si cu okhii!!! Mersi mult de receta si spor in tot ceia ce faci si viata buna!!!!

      Ștergere
  4. Foarte interesant , am sa le incerc neaparat
    Multumesc mult pentru condividerea acestei recete :-) .

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte interesant, as dori sa intreb daca se poate inlocui untura cu untul,oare s-ar primi acelasi gust?

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...