CORNULETE FRAGEDE - dulcele traditional al Craciunului




Va descriu o reteta de baza  a aluatului pentru prepararea cornuletelor fragede . Este o retete venita din buni' strabuni si foarte raspandita  la noi in Moldova. Dar stiu,  ca si  in Romania se foloseste aceasta reteta  cu unele modificari . Eu am la rusi expusa in 4 moduri aceasta reteta.





Reteta se memorizeaza foarte usor si mai mult ca atat , am facut  pozele Pas cu Pas , pentru ca sa retineti minte pentru totdeauna aceasta reteta.


 Tine minte , ce'ti spun eu. - mi-a zis bunica
E necesar sa folosim 3 PAHARE DE FAINA , dar paharul  este nevoie sa fie usurel  scuturat pe masa, ca   sa incapa mai multa faina in el .

 -  daca vei umplea paharul mai putin cu un deget de la linia lui , atunci vei avea numia 150 grame de faina in el.
-  daca vei umplea  cu varf  paharul bine , atunci in el va incapea exact 200 grame 
-  daca il umpli pana  deasupra acestei linii de la jumatatea paharului sil vei scutura usurel paharul, atunci  in el va fi  100 grame  . Asta sa'ti fie masura ta de faina pentru totdeauna

Daca vei tine minte aceste momente , atunci o sa'ti fie usor  sa prepari multe retete.



UN PAHAR DE UNTURA CURATA DE  PORC - nu uita,  sa adaugi si o bucatica deasupra , ca sa fii convinsa , ca sunt 200 grame de untura .




UN PAHAR DE SMANTANA , dar tine minte ca lingura e nevoie sa stea in in pahar. Adica smantana sa fie grasa si acrisoara la gust.




Si atunci pentru a prepara cornulete fragede ,  pentru sarbatorile de Craciun sau Paste se folosea urmatoartea reteta

 pentru prepararea aluatului
3 pahare de faina
1 pahar de untura de porc 
1 pahar de smantana acra 
pentru acoperirea cornuletelor 

  1 pahar de zahar  maruntit  - zahar pudra   pe

Aceasta metoda de preparare a alautului este foarte raapida si usoara. E nevoie sa amestecati toate ingredientele in stare rece , cu miscari rapide si treptat adaugand si incorporand toata faina intr'un vas curat si uscat .
Starea aluatului dupa 1'2 minute de amestecare trebuuie sa fie asa cum este pe poza de mai sus .



Mai framantam 3-4 minute si observam , ca aluatul se formeaza intr-o bila , se dezlipeste usor de maini si peretii vasului . La pipait alut este ca plastelina. Si aunci vei sti , ca aluatul este bine facut. 
E nevoie de tinut minte 
- cu acest aluatu se lucreaza numai in stare rece si pe masa infainata bine, sucitorul , mainele si aluatul se fie pudrate usor cu faina.
- dupa ce a fost preparat acest aluat , sa fie invelit bin intr'o panza naturala , folosita in bucatarie , si lasata  intr'un loc friguros , pentru ca aluatul sa se odixneasca , si sa devina elastic .







Aici, in poze se vede cum arata aluatul dupa 2 ore de frigider -

Implutura  traditionala , folosita pentru formarea cornuletelor 


















_________________

O metoda mai veche de formare a cornletelor
















a 2 metoda ,  mai moderna de formare a cornuletelor
















14 comentarii:

  1. Am făcut și eu la fel, numai ca eu nu pun nici un pic de zahar in aluat.
    Doar le pudrez, cînd sunt gata.
    Sarbatori fericite și multe rețete noi!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anisoara , salut. Ai cumva si receta cozonacului de Pasti? Merci

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce talentata ești! Arată superb totul si atât de simplu si clar explicat. Multumesc si ține-o tot așa

    RăspundețiȘtergere
  4. Anisoara, totul arata extraordinar!!! Vreau sa fac si eu cornuletele, insa am dubii in privinta paharului. Daca e sa luam paharul ala sovietic "granenii" de care totusi folosim de 200 sau 250? mersi!

    RăspundețiȘtergere
  5. Le-am facut de ziua sotului meu, iar invitatii mei au fost incantati. Multumesc pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Apetisant! Felicitari Anisoara, asteptam mai multe retete cu preparate delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  7. Hmm....eu sunt peste hotare si la magazin nu este untura de porc....se poate de inlocuit cu untura de rata?

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua Anisoara, vad ca in ultima vreme nu mai spui nimic...sper ca totul e bine la tine. Multa sanatate. Crina

    RăspundețiȘtergere
  9. multumim de retetadar lamaie sa punem multumim

    RăspundețiȘtergere
  10. Fetelor buna ziua la toti! Numai noaptea a aceaasta m avut acces direct in administrarea blogului. Ca prini, minune google mi-a permis sa am acces la contul meu . O spun sincer.
    La mine totul e bine, Pe paginile internetului s-a lansat saitul meu Casanisa.com, numai ca acum e in stare de testare . Lucrez asupra unui proiect pentru dezvoltarea lui .
    Va multumesc, ca ati avut rabdare atata timp, inca putina mai cer, si o sa ne vedem zi de zi.
    Va multumesc din siflet ca tot timpul ati fost alaturi.
    Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  11. Orice dulce care se respecta, este prezentat intro reteta pe baza de gramaj si nu "din ochi", "la bucata" sau "din cani si pahare". Deci, aceasta reteta nu-mi inspira incredere!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga mea anonima! Inainte de a scri mesajela tale suspicioase, ar fi bine sa gasesti timp, si sa citesti bine reteta si anume baza ei, sensul care am dorit sal aduc catre cititori. Reteta este autentica ( si eu am pastrat-o asa cum e ) si este binevenita din mosi - stramosi- Mai mult ca atat, milioane de gospodine au preparat-o cu paharul, pentru ca lumea nu a fost carturara si nu avea cantare acasa.

    Daca nu inspira incredere intre gospodine si nu era asa de gustoasa, inseamna, ca nu mai era transmisa din generatie in generatie, ca sa ajunga pana la zilele noastre in "halul" acesta.

    Sunt destule retete moderne cu gramajul, din care te poti inspira in alte pagini'. E alegerea ta si numai a ta-

    Dar eu voi pastra autenticitatea ei si a multor retete, care mi-au fost transmise de bunica mea. Asta e - mai mult ca atat, la rusi ea a fost preparata cu paharul de foarte multe gospodine, si nu am avut suspectii si mesage de tipul pe care mi le scrii.

    Sunt convinsa, ca trebuie sa-mi pastrez blogul de mesajele, pe care mi se scrii. Sanatate si noroc

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...